ADAM ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. Szerződő felek és szolgáltatások:
1.1 Adam:
Az Adam az Adam Technology s.r.o. társaságot jelenti, székhelye: Evropská 2758/11, 160 00 Prága 6, Cseh Köztársaság, azonosítószáma: 09360735, bejegyezve a prágai Városi Bíróság által vezetett kereskedelmi nyilvántartásba, C részleg, 335125 betét.
Az Adam egy technológiai platform (a továbbiakban: „Adam Platform”), amelynek célja, hogy lehetővé tegye a magánszemélyek és jogi személyek számára, hogy érdeklődésüket fejezzék ki a háztartások számára nyújtott szakipari szolgáltatások („Szakipari Szolgáltatások”) iránt, amelyeket az ilyen szolgáltatásokat nyújtó független szolgáltatók az Adammal kötött szerződés alapján nyújtanak. Ön tudomásul veszi, hogy az Adam nem nyújt Szakipari Szolgáltatásokat vagy egyéb szaktudást igénylő vagy háztartási szolgáltatásokat, azaz az összes ilyen szolgáltatást független vállalkozók nyújtják, akik nem az Adam alkalmazottai.
A szolgáltatásokhoz való hozzáférés és azok igénybevétele révén Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és az Adam szolgáltatásainak használatára vonatkozó szerződést köt (a továbbiakban: „Szerződés”), amely szerződéses kapcsolatot hoz létre Ön és az Adam között. Ha nem fogadja el a jelen Általános Szerződési Feltételeket, nem jogosult használni a szolgáltatásokat. A jelen Általános Szerződési Feltételek kifejezetten hatályon kívül helyeznek minden Önnel kötött korábbi szerződést vagy megállapodást. Az Adam bármikor és bármilyen okból azonnali hatállyal felmondhatja a jelen Általános Szerződési Feltételeket vagy az Ön által nyújtott bármelyik szolgáltatást, illetve bármikor megszüntetheti vagy megtagadhatja a szolgáltatásokhoz vagy azok bármely részéhez való hozzáférést.
Az Adam saját belátása szerint módosíthatja az Általános Szerződési Feltételeket és a Szerződés szerves részét képező egyéb dokumentumokat, például, de nem kizárólagosan az alkalmazandó jogszabályok, szolgáltatások és a beszállítóival kötött szerződések megváltozása esetén. A változásokról e-mailben vagy az Adam Platform adminisztrációs felületén megjelenő közleményben értesítjük Önt. Minden módosítás a megadott dátummal lép hatályba, amely a módosításról szóló értesítés dátumától számított legalább 30 nap, és az Adam szolgáltatásainak minden későbbi használatára vonatkozik. Ha Ön nem ért egyet a változtatással, az írásbeli értesítés kézbesítését követő naptári hónap első napjától kezdődő egy hónapos felmondási idő lejártával felmondhatja a Szerződést; a felmondást az adam@adamfestes.hu címre kell elküldeni a módosítás hatálybalépése előtt. Az e bekezdés szerinti felmondás esetén a felmondási idő tartamára a jelenleg hatályos Általános Szerződési Feltételek alkalmazandók. Ha a lejárati dátumot követően továbbra is használja az Adam szolgáltatásokat, az azt jelenti, hogy elfogadja a változásokat és egyetért azokkal.
1.2 A felhasználó (a továbbiakban: „Ön” vagy „Felhasználó”):
A Felhasználó olyan természetes vagy jogi személy, aki kifejezte érdeklődését a Szakember által nyújtott Szakipari Szolgáltatások megrendelése iránt.
Ha Ön természetes személy, az Adam Platform használatával kijelenti, hogy 18 éven felüli, vagy olyan körülmények álltak fenn, amelyek következtében teljes cselekvőképességet szerzett, így teljes jogi cselekvőképességgel rendelkező személy.
Ha Ön egy jogi személy nevében jár el, az Adam Platform használatával Ön kijelenti, hogy jogosult a jelen Szerződés megkötésére annak a jogi személynek a nevében, akinek az adatait (különösen a cégnevet és az azonosító számot) Ön az adott jogi személy képviselőjeként adta meg az Adam számára, amikor érdeklődését fejezte ki a szakipari szolgáltatások megrendelése iránt.
Tudatosan hamis információk megadása, beleértve többek között az Ön nevét, címét, telefonszámát vagy e-mail címét, súlyos és csalárd magatartásnak minősül, amely jelentős károkat okozhat az Adam vállalatnak, a független szakipari szolgáltatóknak és más harmadik feleknek, továbbá személyes adatok védelmének megsértését is eredményezheti, továbbá időigényes lehet, jelentős erőfeszítést igényelhet az ilyen kérelmek kezeléséhez, költségekkel járhat, és esetleges büntetéseket vonhat maga után. Ha Ön tudatosan hamis, véletlenszerű vagy más módon fiktív információkat ad meg az Adamnak, amikor érdeklődését fejezi ki a szakipari szolgáltatások megrendelése iránt, akkor az Adam által kiszabott bírság mértéke 400.000 Ft összegig terjedhet minden egyes tudatosan megadott hamis információ után.
1.3 Szakember:
A szakember olyan független szolgáltató, aki jogi vagy természetes személy, és aki a Felhasználóval szolgáltatási szerződést kíván kötni, amelynek tárgya Szakipari Szolgáltatások nyújtása.
Ön tudomásul veszi, hogy a Szakemberek független szolgáltatók, és nem az Adam alkalmazottai. A Szakemberek és Adam között nem áll fenn semmiféle munkaviszony.
Ön tudomásul veszi, hogy az Adam nem ellenőrzi az Adam Platformon keresztül igényelt szolgáltatásokat nyújtó Szakemberek szakmai bizonyítványait, engedélyeit vagy jogosítványait.
1.4 Szolgáltatási Szerződés:
A Szolgáltatási Szerződés a Felhasználó és a Szakember között létrejött szerződést jelenti, amelynek tárgya a Szakember azon kötelezettsége, hogy a Felhasználónak a megállapodás szerinti terjedelemben és a megállapodás szerinti áron Szakipari Szolgáltatásokat nyújtson.
1.5 A szolgáltatásnyújtás helye:
Az a hely, amelyet a Felhasználó akkor jelölt meg, amikor a Szakipari Szolgáltatások megvásárlása iránti érdeklődését az Ajánlatkérésben kifejezte.
1.6 A felek közötti kommunikáció
A felek közötti kommunikáció a Felhasználó esetében az Ajánlatkérés űrlapon, az Adam esetében pedig annak weboldalain megadott elérhetőségeken keresztül történik.
1.7 Az Adam szolgáltatásai
Az Adam által nyújtott szolgáltatások közé tartozik többek között az Adam Platform technológiája, az ügyfélszolgálat, valamint a Szakember és a Felhasználó közötti kommunikáció biztosítása.
2. A Szakember megtalálására irányuló Ajánlatkérés feladása
2.1 A www.adamfestes.hu internetes oldalon vagy bármely más átirányított vagy módosított címen feladott Szakember megtalálására irányuló Ajánlatkérés (a továbbiakban „Ajánlatkérés”) különösen a következőket tartalmazza:
- a szolgáltatásnyújtás azon területének meghatározása, amely iránt a Felhasználó érdeklődik,
- információ arról, hogy a Szakembernek kell-e anyagokat (pl. építőanyagokat) biztosítania, vagy a Felhasználó saját költségén maga biztosítja az anyagokat,
- a Szakipari Szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos további lényeges információk,
- a Felhasználó által a Szakembernek a Szakipari Szolgáltatások teljesítéséért ajánlott ár,
- a Felhasználó vezeték- és keresztneve,
- a Felhasználó telefonszáma,
- a Felhasználó e-mail címe,
- a Felhasználó által a Szakipari Szolgáltatások Szakember által történő nyújtásának kívánt időpontja,
- a szolgáltatásnyújtás helyének címe.
3. A Szakipari Szolgáltatások köre
3.1 A Felhasználó által keresett szolgáltatások pontos specifikációja az Ajánlatkérésben kerül feltüntetésre.
3.2 A Szakipari Szolgáltatások nyújtására az Ajánlatkérésben megadott Szolgáltatásnyújtási helyen kerül sor.
3.3 A munka végleges terjedelméről és a munka elvégzésének áráról a Felhasználó és a Szakember a munka megkezdése előtt írásban, mindkét fél által aláírt dokumentum formájában (a továbbiakban: „Megrendelés”) állapodik meg a Szolgáltatásnyújtási helyen
4. Ár
4.1 Miután Ön megkapta a Szakipari Szolgáltatásokat a Szakembertől, az Adam a Szakember nevében, mint a Szakember korlátozott meghatalmazású megbízottja a fizetés beszedésére gondoskodik a vonatkozó díjak beszedéséről. Ha az Adam másként nem rendelkezik, az Ön által befizetett díjak véglegesek és nem visszatéríthetők.
4.3 A Szakipari Szolgáltatások nyújtásának végleges árát a Szakember a helyszínen határozza meg a Szakipari Szolgáltatások megkezdése előtt, a munka mennyiségének felmérése, a helyszín felmérése és egyéb, a végleges árat befolyásoló tényezők alapján.
4.4 Abban az esetben, ha a Szakember által a Szakipari Szolgáltatások megkezdése előtt meghatározott végső ár eltér az ajánlott becsléstől, a Felhasználónak joga van a munka megkezdése előtt törölni az Ajánlatkérést.
4.5 Az árat az elkészült munka Szakember általi átadását követő öt (5) napon belül csak és kizárólag a következő számlára történő utalással kell megfizetni: LT47 3250 0349 9711 9170 SWIFT: REVOLT21. Készpénzben történő vagy más számlára történő befizetéseket nem veszünk figyelembe.
4.6 Túlfizetés esetén a Felhasználó jogosult annak visszatérítését kérni, és a megfelelő összeget az Adam a túlfizetés e-mailben történt megerősítésétől számított 30 napon belül visszafizeti.
4.7 A Felhasználónak jogában áll az Ajánlatkérést díjmentesen lemondani legkésőbb öt (5) nappal a Szakipari Szolgáltatások tervezett megkezdése előtt. Ha az Ajánlatkérés lemondására a Szakipari Szolgáltatások tervezett megkezdése előtti öt (5) napnál később kerül sor, az Adam a Felhasználónak az Ajánlatkérés ajánlott árának legfeljebb 30%-ának megfelelő, de legalább 80.000 Ft összegű lemondási díjat számíthat fel.
4.8 Az Adam ezúton tájékoztatja a Felhasználót, hogy amennyiben a Felhasználó nem fizeti ki megfelelően a Szolgáltatási Szerződés alapján elvégzett Munka árát, az Adamot a Szakember felhatalmazza arra, hogy követelésbehajtási eljárást kezdeményezzen, és a Szakember javára behajtsa a Szolgáltatási Szerződés alapján esedékes összes összeget (beleértve a szerződéses kötbéreket, tartozásokat és a behajtással kapcsolatos egyéb költségeket).
5. A Szolgáltatási Szerződés megkötése
5.1 A Szolgáltatási Szerződés a Megrendelés aláírásával jön létre.
5.2 A Szolgáltatási Szerződés megkötésével a Szakember a Szakipari Szolgáltatások nyújtásának megkezdése előtt vállalja, hogy Szakipari Szolgáltatást fog nyújtani a Felhasználónak a Megrendelésben meghatározott terjedelemben és feltételek szerint a szolgáltatásnyújtás helyén.
5.3 Az Adam nem garantálja az egyes Szakemberek professzionális magatartását, illetve az általuk nyújtott szolgáltatások kellő kivitelezését vagy minőségét.
5.4 Az Adam Platform hatékony eszköz a Felhasználó és a Szakember összekapcsolására. Az Adam nem ajánl a Felhasználónak egy adott Szakembert, és nem ad egyéb tanácsot a Felhasználónak az adott Szakember kiválasztására vonatkozóan.
5.5 Ugyanazon Felhasználó ismételt Ajánlatkérései, vagy ugyanazon szolgáltatásnyújtási helyhez kapcsolódó Ajánlatkérések esetén az Adam nem garantálja, hogy a Felhasználó ugyanazzal a Szakemberrel kerül összeköttetésbe, illetve hogy a Szakipari Szolgáltatások azonos kivitelűek vagy azonos minőségűek lesznek.
6. A Szolgáltatási Szerződés egyéb feltételei
A jelen Általános Szerződési Feltételekben és az Ajánlatkérésben meghatározott rendelkezéseken túlmenően a Szakember által a Felhasználónak nyújtott Szakipari Szolgáltatásokra vonatkozó alábbi feltételek kerülnek elfogadásra:
6.1 A Szakember a Szakember és a Felhasználó közötti Megrendelés aláírásával köteles a Felhasználót tájékoztatni a Szakipari Szolgáltatások terjedelméről és végleges áráról.
6.2 A Szakember az elvégzett munkáról szóló átadás-átvételi jegyzőkönyv (a továbbiakban: „Átadás-átvételi jegyzőkönyv”) aláírásával értesíti a Felhasználót a Szakipari Szolgáltatás befejezéséről, amelyet a Szakembernek és a Felhasználónak is alá kell írnia.
6.3 A Szakember a Szakipari Szolgáltatást bármely, a Felhasználóval egyeztetett napon és időpontban jogosult elvégezni.
6.4 A Felhasználó vállalja, hogy az Általános Szerződési Feltételekből eredő vagy a Szakember által észszerűen kért szükséges együttműködést biztosítja a Szakember számára, beleértve különösen a következőket:
- beengedi a Szakembert a szolgáltatás elvégzésének helyszínére, illetve átadja neki a kulcsokat vagy a belépési kódokat az épületbe a szolgáltatás elvégzése céljából,
- biztosítja, hogy a szolgáltatás helye hozzáférhető és alkalmas legyen a szolgáltatás elvégzésére, és különösen azáltal, hogy minden olyan tárgyat, amely akadályozza vagy akadályozhatja a szolgáltatás elvégzését, eltávolít onnan. A Szakember nem köteles gondoskodni e tárgyak eltávolításáról a tevékenysége megfelelő végzésének biztosítása érdekében. Ha ezeket a tárgyakat nem távolítják el, a Szakember nem köteles és nem is jogosult eltávolíttatni azokat és elvégezni a vonatkozó Szakipari Szolgáltatást, és a Szakember nem felel az ezen tárgyak eltávolításának elmulasztása miatt bekövetkezett hibás teljesítésért. A fenti rendelkezés nem érvényes, ha a Felhasználó az Ajánlatkérésben jelezte érdeklődését vagy a végső ár megerősítése előtt a Szakemberrel megállapodott abban, hogy a szolgáltatás magában foglalja a bútorok vagy más ingóságok áthelyezését és az alapos takarítást a Szakipari Szolgáltatás teljesítése után,
- nem végez semmit, ami akadályozná a Szakipari Szolgáltatások teljesítését,
- a Felhasználó vállalja, hogy a Szakipari Szolgáltatás befejezése után haladéktalanul megvizsgálja és ellenőrzi azt,
- ha a Felhasználó jogi személy, vállalja, hogy biztosítja az említett kötelezettségek betartását az objektum felhasználói részéről, amelyben a szolgáltatások nyújtásra kerülnek.
6.5 A visszaigazolt Megrendelés árának (azaz a nyújtott Szakipari Szolgáltatások díjának) késedelmes megfizetése esetén a Felhasználó vállalja, hogy a késedelem minden egyes napjára, beleértve a megkezdett napot is, az esedékes összeg 0,05%-ának megfelelő kötbért fizet a Szakembernek.
7. A Szakipari Szolgáltatások teljesítményének ellenőrzése és a panaszok kezelése
7.1 Az elvégzett tevékenységek jellegéből adódóan a Felhasználó jogosult a Szakember munkájának hibáit azok felfedezését követően azonnal, de legkésőbb a helyiségek Szakember általi átadásának napján reklamálni, a kifogásolt hibáknak az átadás-átvételi jegyzőkönyvben történő megjelölésével, a Szakipari Szolgáltatás konkrét hibáinak leírására vonatkozó kötelezettséggel, valamint az átadás-átvételi jegyzőkönyv egy példányának az Adam honlapján szereplő e-mail címre történő megküldésével.
7.2 Amennyiben a szolgáltatás reklamációja nem a fenti bekezdésben leírt módon történik, úgy kell tekinteni, hogy a szolgáltatást a Megrendelésnek megfelelően teljesítették.
7.3 Rejtett hibák esetén a Felhasználó jogosult a megvalósított munka hibáit azonnal jelezni, miután azok felfedezésre kerültek. Miután a Felhasználó a rejtett hibákat jelezte az Adamnak, a Felhasználó köteles a lehető leghamarabb, de legkésőbb a panasz kézhezvételétől számított 30 napon belül a javítás időpontját egyeztetni.
7.4 Abban az esetben, ha a Szakember szerződéses kötelezettségeinek megszegésével kárt okoz a Felhasználónak, a Felhasználó jogosult a Szakembertől kártérítést követelni.
7.5 A Felhasználónak biztonságba kell helyeznie minden értékes és törékeny tárgyat, mielőtt a Szakembert beengedi a szolgáltatásnyújtás helyére. Az Adam nem vállal felelősséget ezen tárgyak elvesztéséért vagy sérüléséért.
8. A felhasználók (mint fogyasztók) joga
8.1 Ha a Felhasználó fogyasztó, az e cikkben meghatározott fogyasztói jogok illetik meg.
8.2 A fogyasztóvédelmi jogszabályok lehetőséget biztosítanak a Felhasználónak, mint fogyasztónak arra, hogy távközlési eszközök útján elálljon a Szakemberrel kötött szerződéstől. A Felhasználó a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
8.3 A Felhasználó akkor is elállhat a Szakemberrel kötött szerződéstől, ha a Szakember a Szakipari Szolgáltatások nyújtásával késedelembe esik, és a Felhasználó felszólítását követően sem teljesíti ezt a kötelezettségét indokolatlan késedelem nélkül.
8.4 Ha a Felhasználónak a szerződéstől való elállási joga fennáll, a Felhasználó a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől úgy, hogy a Szakembernek elküldi a szerződéstől való elállásról szóló tájékoztatást. A Felhasználó a vonatkozó információkat bármilyen igazolható módon elküldheti a Szakembernek.
8.5 A szerződéstől való elállás esetén a Szakember indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríti a Felhasználónak a kifizetett összeget. Az összeget arra a számlára kell visszatéríteni, amelyről azt küldték, kivéve, ha a Felhasználó más visszatérítési módot jelöl meg. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a kifizetett összeg visszatérítéséért teljes mértékben a Szakember, nem pedig Adam felelős.
8.6 Az Adam továbbá felhívja a figyelmet, hogy a Felhasználó által a Szakemberrel kötött valamennyi kötelezettség és megállapodás kizárólag a Felhasználó és a Szakember között érvényes, és ezek tekintetében a felek közötti vonatkozó megállapodások és az alkalmazandó jog az irányadó.
8.7 A Felhasználónak a Szakipari Szolgáltatásokkal kapcsolatos minden panaszát és igényét közvetlenül a Szakemberrel kell rendeznie a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározottak szerint. Adam közvetíthet a Felhasználók és a Szakemberek közötti kommunikációban, de nem köteles fogadni és kezelni a Felhasználók panaszait.
8.8 Az Adam Platform egy szolgáltatásként nyújtott platform, és ha a Felhasználó úgy véli, hogy a Platform hibás (minősége nem felel meg a megállapodásban foglaltaknak), reklamálhat. Ha a hiba eltávolítható, a Felhasználó javítást, cserét vagy árengedményt kérhet. Ha a hiba nem javítható, és az Adam-szolgáltatásai nem vehetők igénybe, a Felhasználó elállhat a szerződéstől vagy árengedményt kérhet.
8.9 Az Adam Platformmal vagy az Adam szolgáltatásokkal kapcsolatos panasz vagy reklamáció benyújtásának oka nem lehet az, hogy a szolgáltatás nem felel meg a Felhasználó szubjektív elvárásainak.
8.10 Az Adam Platformmal vagy az Adam szolgáltatással kapcsolatos panasz vagy sérelem benyújtásához a Felhasználónak kapcsolatba kell lépnie az Adammal, és meg kell adnia a következő információkat: mi az, amire a Felhasználó konkrétan panaszt szeretne tenni, vagy ami miatt reklamál és miért, továbbá a Felhasználó elérhetőségét, és azt, hogy a Felhasználó hogyan szeretné megoldani a panaszt vagy a sérelmet. A Felhasználó panaszát vagy reklamációját elektronikus úton nyújthatja be az Adam Platformon megadott kapcsolattartási e-mail címen keresztül, vagy írásban az Adam székhelyének címére.
8.11 A reklamáció benyújtását követően a Felhasználó visszaigazolást kap az Adamtól, amely tartalmazza a reklamáció benyújtásának időpontját, a reklamáció tárgyát és a Felhasználó által kért reklamáció kezelésének módját.
8.12 Az Adam a panaszt haladéktalanul, legkésőbb 30 naptári napon belül rendezi. Az Adam visszaigazolást küld a Felhasználónak, amely tartalmazza a reklamáció benyújtásának időpontját és módját, a lehetséges javítást, a reklamációval kapcsolatos reklamáció időtartamát vagy a reklamáció Adam általi elutasításának okait. Ha az Adam nem oldja meg a panaszt 30 napon belül, a Felhasználónak joga van elállni a Szerződéstől.
8.13. Indokolt reklamáció esetén a Felhasználó jogosult az észszerűen felmerült költségek megtérítésére, feltéve, hogy ezt az igényt a hiba kifogásolására előírt határidő lejártát követő egy hónapon belül érvényesíti.
8.14 A Felhasználó tudomásul veszi, hogy nem állhat el a Szerződéstől, ha az Adam szolgáltatásait a Felhasználó számára ingyenesen nyújtják, és a Szerződés megkötésének időpontjában teljes mértékben a Felhasználó rendelkezésére bocsátják. A Szakemberrel kötött szerződéstől való elállásra a Szakember és a Felhasználó közötti szerződéses viszony az irányadó.
9. A személyes adatok védelme
9.1 Az Adam a szolgáltatások nyújtása során személyes adatokat kezelhet. Az Adam kijelenti, hogy a személyes adatokat a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek (általános adatvédelmi rendelet) megfelelően kezeli. A személyes adatok kezelésére vonatkozó további információk a személyes adatok kezeléséről szóló tájékoztatóban találhatók, amely a következő címen érhető el: https://www.adamfestes.hu/adatkezelesi-tajekoztato
10. Felhasználói tartalom
10.1 Felhasználói tartalom. A Felhasználó feltölthet az Adam Platformra szöveget, fényképeket és egyéb információkat, amelyek a Felhasználó tartalmát képezik. A felhasználó felelős a saját tartalmáért. A felhasználói tartalomnak az Adam Platformra történő feltöltésével a Felhasználó kijelenti, hogy erre jogosult, és hogy a tartalom feltöltése, közzététele vagy későbbi felhasználása nem sérti harmadik felek jogait vagy törvényeit. A Felhasználó nem tölthet fel, nem továbbíthat, illetve nem szolgáltathat más módon olyan információkat vagy anyagokat az Adam Platformra vagy azon keresztül, amelyek kéretlen reklámnak vagy kéretlen tartalomnak minősülnek (pl. „spam”), jogellenes, vagy rosszindulatú kódot tartalmaz vagy aktivál (olyan szoftver, hardver vagy egyéb technológia, beleértve a rosszindulatú szoftvereket is, amelynek célja vagy hatása az, hogy jogosulatlan hozzáférést biztosítson, vagy megzavarjon vagy más módon károsítson egy számítógépet, szoftvert, hardvert vagy hálózatot; vagy megakadályozza, hogy egy másik Szakember vagy Felhasználó hozzáférjen az Adam szolgáltatásokhoz vagy használja azokat).
10.2 Az Adam hozzáférése a felhasználói tartalmakhoz. Az Adam passzívan és semlegesen viszonyul a felhasználói tartalomhoz. Ez azt jelenti, hogy az Adam általában nem ellenőrzi ezeket a tartalmakat, és nem keresi aktívan azokat a tényeket vagy körülményeket, amelyek arra utalnak, hogy a felhasználói tartalom illegális. Az Adam saját kezdeményezésére önkéntes vizsgálatokat folytathat, vagy egyéb intézkedéseket hozhat a jogellenes tartalom felderítése, azonosítása és eltávolítása, illetve a jogellenes tartalomhoz való hozzáférés megakadályozása érdekében. Az Adam a törvényeknek, szerződési feltételeknek és kormányzati előírásoknak való megfelelés biztosítása érdekében is megteheti a szükséges intézkedéseket. Az Adam azonban nem felelős a felhasználói tartalom jogellenességéért, pontosságáért vagy igazságtartalmáért. Adam nem használ semmilyen speciális eszközt vagy algoritmikuson alapuló döntéshozatalt a tartalom moderálásához.
10.3 Az értesítés módja. Az Adam megkap minden olyan értesítést, amely arról tájékoztat, hogy az Adam Platformon olyan felhasználói tartalom jelenik meg, amelyet a bejelentő (pl. a Felhasználó) illegálisnak tart. A bejelentő az értesítést a következő e-mail címre küldheti az Adamnak: adam@adamfestes.hu. Az Adam lehetővé teszi, hogy az értesítés legalább a következő információkat tartalmazza:
a) kellően indokolt magyarázatot arra vonatkozóan, hogy a bejelentő miért állítja, hogy a tartalom jogellenes,
b) a tartalom pontos elektronikus helyének egyértelmű megjelölése, például a pontos URL-cím, és szükség esetén a jogsértő tartalom típusától függően további információk a jogsértő tartalom azonosítására,
c) a bejelentést tevő személy neve vagy beosztása és e-mail címe, kivéve, ha olyan tartalmat jelent be, amelyek esetében a 2011/93/EU irányelv 3–7. cikkében felsorolt jogsértéseket gyanítja,
d) egy nyilatkozatot, amely megerősíti, hogy a bejelentést tevő személy vagy szervezet jóhiszeműen úgy véli, hogy a bejelentésben szereplő információk és állítások pontosak és teljesek.
10.4 Eljárás és intézkedések. Ha az értesítés tartalmazza az értesítést tevő személy elektronikus elérhetőségét, az Adam haladéktalanul elküldi a bejelentőnek az értesítés kézhezvételéről szóló visszaigazolást. Az Adam indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja a bejelentőt a bejelentés tárgyát képező információval kapcsolatos döntéséről, és tájékoztatja a bejelentőt az e döntéssel kapcsolatban rendelkezésére álló jogorvoslati lehetőségekről. Ha az Adam tudomására jut illegális tevékenység, illegális tartalom vagy az Általános Szerződési Feltételeknek nem megfelelő tartalom, az Adam intézkedéseket tehet az ilyen tartalom eltávolítása vagy az ahhoz való hozzáférés megakadályozása érdekében. Az Adam felfüggesztheti vagy megszüntetheti a szolgáltatások nyújtását az ilyen Felhasználó számára, illetve felfüggesztheti vagy megszüntetheti a Felhasználó fiókját. Ha az Adam ismeri a vonatkozó elektronikus elérhetőségi adatokat, és ha nem nagy mennyiségű félrevezető kereskedelmi tartalomról van szó, akkor minden érintett Felhasználónak világos és konkrét indoklást nyújt az alkalmazott korlátozásról. Ha azonban Adam arra a következtetésre jut, hogy a tartalom megfelel a jogszabályoknak és az Általános Szerződési Feltételeknek, Adam dönthet úgy is, hogy nem tesz lépéseket a tartalom ellen.
10.5 Védelem a visszaélésekkel szemben. Ha a Felhasználó gyakran nyújt egyértelműen jogellenes tartalmat, az Adam előzetes figyelmeztetés után észszerű időre felfüggesztheti szolgáltatásainak nyújtását és a Felhasználó fiókjához való hozzáférést. Ezen túlmenően, ha egy bejelentő gyakran nyújt be nyilvánvalóan indokolatlan bejelentéseket vagy panaszokat, az Adam előzetes értesítés után felfüggesztheti a bejelentő bejelentéseinek és panaszainak feldolgozását. Az ilyen esetek eldöntésekor az Adam figyelembe veszi az adott időszak alatt tett egyértelműen jogellenes tartalmú elemek vagy egyértelműen megalapozatlan bejelentések vagy panaszok számát, azok arányát az információk vagy bejelentések teljes számához képest, a visszaélés súlyosságát, a jogellenes tartalom jellegét, a visszaélés következményeit és a szolgáltatás címzettjének, személynek, szervezetnek vagy panaszosnak a szándékát, amennyiben ez a szándék kikövetkeztethető.
11. Közös és záró rendelkezések
11.1 Ezek az Általános Szerződési Feltételek az egyedi és Szolgáltatási Szerződésekre és Ajánlatkérésekre is vonatkoznak.
11.2 E megállapodásra a Cseh Köztársaság joga az irányadó.
11.3 A Szolgáltatások „adott állapotban” és „adott elérhetőségükben” kerülnek nyújtásra. Az Adam kizár minden olyan nyilatkozatot, kifejezett, hallgatólagos vagy törvényi garanciát, amelyet ezekben az Általános Szerződési Feltételekben nem tüntetnek fel kifejezetten.
11.4 Ezen túl az Adam nem vállal semmilyen garanciát, szavatosságot vagy kötelezettséget a szolgáltatások vagy a szolgáltatásainkon keresztül igényelt szolgáltatások megbízhatóságára, időszerűségére, minőségére, alkalmasságára vagy elérhetőségére vonatkozóan, és az Adam nem garantálja, hogy a szolgáltatások megszakítás nélkül vagy hibamentesen működnek.
11.5 Az Adam nem garantálja a Szakember minőségét, alkalmasságát, biztonságát vagy elérhetőségét.
11.6 A Felhasználó kifejezett előzetes hozzájárulását adja a Cseh Köztársaság Polgári Törvénykönyve 1897. § második mondata értelmében, hogy az Adam harmadik személynek, akit az Adam választ, átruházhatja az Ajánlatkérés alapján keletkező jogait, feltéve, hogy ezzel egyidejűleg ugyanarra a személyre vagy ugyanarra a szervezetre átruházza az Ajánlatkérésből eredő kötelezettségeit is. Szükség esetén a Felhasználó vállalja, hogy a jelen bekezdés első mondatában említett hozzájárulást a megfelelő formában az Adam által kiválasztott harmadik félnek is megadja.
11.7 A fogyasztóvédelmi jogszabályok értelmében a Felhasználónak (mint fogyasztónak) joga van a Felhasználó és az Adam közötti szerződésből eredő fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséhez. Ebben az esetben a Felhasználó kapcsolatba léphet a Cseh Kereskedelmi Ellenőrzési Hatósággal (Česká obchodní inspekce, Központi Ellenőrzési Hivatal, ADR osztály, Gorazdova 1969/24, 120 00 Prága 2, Cseh Köztársaság, e-mail: adr@coi.cz, weboldal: adr.coi.cz).
11.8 A Felhasználó (mint fogyasztó) alternatív vitarendezésének kezdeményezése csak a Felhasználó kérésére történik, amennyiben a Felhasználó nem tudta a vitát közvetlenül az Adammal rendezni. A kérelmet attól az időponttól számított egy éven belül lehet benyújtani, amikor a Felhasználó először gyakorolta jogát az Adammal folytatott jogvitában. A felhasználó online is rendezheti vitáját a online vitarendezési (ODR) platform-on.
11.10 A Felhasználó kijelenti, hogy elolvasta és elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket.
11.11 Ezek az általános szerződési feltételek 2024. augusztus 1-jén lépnek hatályba és válnak érvényessé.
Adam Technology s.r.o. | Evropská 2758/11, Dejvice, 160 00 Praha | Cg.: 09360735
www.adamfestes.hu